Veelgestelde vragen

Waarom zou ik mezelf aanmelden?
Doordat uw financieel tussenpersoon(bemiddelaar) een dubbele beloning heeft ontvangen, kon deze u niet een geheel objectief advies geven. Daarnaast is deze beloningstructuur niet toegestaan, tenzij een belangenconflict uitgesloten is. Uw financieel tussenpersoon wist dit (of had dit kunnen weten) en heeft u tóch geld in rekening gebracht. Daarom kunt u zich aanmelden voor deze rechtszaak.

Waarom gelooft MCO in deze zaak?
MCO gelooft in deze zaak aangezien de wetgever duidelijk is bij het ontvangen van dubbele vergoedingen: het is verboden.

Waarom ‘no cure, no pay’?
Om de inschrijfkosten zo laag mogelijk te houden hanteren wij een no cure, no pay percentage bij succes. Hiermee draagt MCO zelf ook (financieel) risico. Immers, als wij de zaak verliezen, kunnen onze inkomsten lager uitvallen dan de kosten die wij voor de procedures hebben gemaakt. Het is dus ook voor ons belangrijk om de zaak winnend af te sluiten.

U kunt overigens zelf kiezen: voor een hoger eenmalig inschrijfbedrag met een lager no cure no pay percentage of geen inschrijfbedrag met een hoger no cure, no pay percentage.

Waarom via Meldpunt Collectief Onrecht procederen?
De Meldpunt Collectief Onrecht (MCO) is de overkoepelende stichting van diverse collectieve procedures. Onlangs heeft MCO procedures gevoerd tegen DSB Bank en T-Mobile en vele miljoenen voor de gedupeerden succesvol geclaimd. Door gedupeerden samen te brengen en collectief te procederen kunnen wij de kosten per deelnemer laag houden. De kosten om deel te nemen zijn dan ook vele malen lager dan de kosten die u zou maken wanneer u zelf procedeert via een advocaat.

Waarom kan ik de procedure niet zelf voeren met advies van MCO?
Om de kwaliteit te garanderen hebben wij ervoor gekozen om het gehele proces zelf uit te voeren. Omdat het in veel gevallen om een significant financieel belang gaat, is het van het grootste belang elke handeling tot in detail correct en tijdig uit te voeren. Door MCO in te schakelen kunnen er geen misverstanden of fouten ontstaan, waardoor u uw gehele vordering zou kunnen verspelen.

Wie voert de procedure uit?
De procedure wordt uitgevoerd door de eigen specialisten van MCO en in samenwerking met externe advocaten, zo kunnen wij u de grootst mogelijke kans op succes bieden. Waar nodig zullen wij ook gebruik maken van de expertise van externe deskundigen zoals hoogleraren.

Hoe lang gaat de procedure duren?
Vanzelfsprekend streeft MCO er naar de procedure zo kort mogelijk te houden. Een procedure is echter een gecompliceerd proces en onder meer afhankelijk van de snelheid waarmee partijen werken en de informatie die de rechter nodig heeft. MCO kan dan ook geen uitspraak doen over de duur van de procedure, omdat zij dus afhankelijk is van externe (tijd)factoren.

Wat verwacht MCO van mij?
MCO verwacht van u dat u zult meewerken aan de procedure voor zover nodig. Naar verwachting zal de omvang van deze medewerking voor u van kleine omvang zijn.

Hoe word ik op de hoogte gehouden?
MCO houdt u regelmatig op de hoogte over de stand van zake in het proces via een digitale informatiebrief. De frequentie daarvan is afhankelijk van de ontwikkelingen.

Waarom zou ik kiezen voor MCO?
MCO heeft ervaring met collectieve processen en het procederen richting grote partijen. Tevens heeft MCO een breed netwerk aan specialisten waardoor te allen tijde de benodigde kennis kan worden ingehuurd en ingezet.

Betaalt MCO mij een bedrag terug wanneer de procedure verloren wordt?
MCO geeft geen betaalde bedragen terug. Het voeren van een rechtszaak gaat per definitie gepaard met hoge kosten. Wel zal MCO zich vanzelfsprekend tot het uiterste inspannen om de procedure tot een goed einde voor u te brengen.

Garandeert MCO mij dat de procedure gewonnen wordt?
MCO kan helaas nooit garanderen dat de procedure gewonnen wordt. Omdat wij deze zaak mede door ons eigen onderzoek goed in kaart hebben gebracht en wij verschillende feitelijke bewijzen tot onze beschikking hebben, zien wij in deze zaak zeer goede juridische mogelijkheden om de procedure tot een positief einde te brengen.

Hoe kan ik MCO bereiken met vragen over de procedure?
U kunt MCO bereiken door te mailen naar info@collectiefonrecht.nl of te bellen naar de helpdesk op 072-7529494.